رویه‌های بازگرداندن کالا

لطفاً توجه داشته باشید:

توصیه می گردد که محصولات خریداری شده از آراد الکترونیک توسط افراد واجد شرایط ، نصب گردد. در صورت نصب محصول ، اگرمحصول با نقص عملکرد مواجه شود، جهت راهنمایی و اخذ اطلاعات با کارشناسان آراد الکترونیک تماس حاصل نمائید.
شرایط بازگرداندن کالا

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

1- اگرکالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد .

درصورتیکه کالای خریداری شده شما دارای ایراد یا اشکال فنی می باشد،حداکثر طی 24 ساعت پس ازدریافت کالا، جهت محصول دریافتی دارای مغایرت(با توجه به اینکه کالاها دارای گارانتی می باشد) خریدار باید با تماس با کارشناسان فروش شرکت گارانتی کننده محصول موبوطه از شرایط بازگرداندن کالا اطلاع باید.
توجه: حفظ ونگهداری از فاکتور محصول در این بازه الزامی می باشد.

2- اگرکالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد .

حداکثر طی 24 ساعت پس ازدریافت کالا، جهت محصول دریافتی دارای مغایرت، ابتدا باید از طریق تلگرام یا ایمیل خدمات مجموعه ویا مراجعه حضوری اطلاع داده شود، و پس از بررسی کارشناسان مربوطه مبنی بر تشخیص مشکل کالا، مبلغ مورد نظر عودت خواهد شد.
تصاویر محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتریان است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد . ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا ، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
3- اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد .

آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا ، به کارشناسان آراد الکترونیک از طریق تلگرام خدمات، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به آراد الکترونیک بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد .
4- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود .

بند 1: انصراف ازخرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که الف ) طی 24 ساعت پس از تحویل کالا با کارشناسان آراد الکترونیک هماهنگی و اطلاع رسانی کرده باشد ب) کارتن محصول باز نشده باشد و محصول از بعد ظاهری خود قابلیت فروش مجدد را دارا باشد. درغیر اینصورت امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
بند 2 : ازآنجا که آراد الکترونیک یک وب‌سایت فروش آنلاین است ، حق استرداد کالا طبق شرایط مذکور را ، صرفاً جهت مشتری یا همان مصرف‌کننده راداراست ( سفارش یک کالا به تعداد ، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی گردد) .
5- اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات آراد الکترونیک اطلاع داده شود .

با استناد به “توجه بند 1 ” در این حالت ، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش ، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد ، درشرایط اولیه خود (پلمپ) باشد ، ازآن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات واقلام همراه آن، ارسال شود. لطفاً توجه داشته باشیدکه هرگونه تغییردرشرایط اولیه کالا ، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد .
در صورت انصراف از خرید ، ارسال کالا و هزینه آن به عهده مشتری خواهد بود .
6- اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد .

آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا ، به خدمات پس از فروش آراد الکترونیک اطلاع داده شود .
با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات ، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است .
لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به آراد الکترونیک بازگردانده شود .
کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن ، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش آراد الکترونیک ارسال شود .
در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد ، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به آراد الکترونیک بازگردانده شود .
7- کالا را چطور ارسال کنید؟

لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید .
از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش آراد الکترونیک جداً ، خودداری کنید .
برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند دفترچه راهنما، کارت گارانتی، و قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود .
برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید) .
فاکتور همراه کالا ارسال شود. درصورت ارسال با پست پیشتاز ، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید .
برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید .لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا با پست پیشتاز نیز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد.
8-پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش ، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

کارشناسان خدمات پس از فروش آراد الکترونیک موارد اعلام شده توسط مشتری را بررسی وکنترل می‌‏کنند . اگر ایراد ، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان آراد الکترونیک تایید شود ، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند و یا مبلغ آن عیناً به حساب مشتری واریز خواهد شد.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا ، موجودی آن به اتمام برسد ؛آراد الکترونیک بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند . بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید باکالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه وقبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری ما به تفاوت راپرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر ، آراد الکترونیک تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند .
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی ، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و آراد الکترونیک در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا (مبلغ درج شده در فاکتور) به مشتری را می‌پذیرد .
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط آراد الکترونیک ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 72ساعت کاری زمان خواهد برد .
کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات ، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت آراد الکترونیک هستند ، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود ، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با کارشناسان مربوطه در آراد الکترونیک و در صورت لزوم با نمایندگی ها را دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 72 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکارخواهد بست تا سرعت تست و بررسی کارشناسی را افزایش داده ، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد .
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش ، مشخص شود ، اگر نیاز به استرداد وجه باشد ، حداکثر تا 72 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد .
ملاک عمل و اقدام شرکت ، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش آراد الکترونیک است .
9- درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟

از طریق یکی از روش‌های زیر، درخواست خود را اطلاع دهید :

تماس با شماره تلفن تماس بگیرید .
به شماره تلگرام به شماره ارتباط برقرار نمائید.
با ایمیل ارتباط برقرار نمائید.
توجه: جهت رسیدگی به درخواست ، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روش‌های بالا الزامی است

بستن
مقایسه